0
Web siteniz için ya da bir ürününüzün reklam kampanyasını yapıyorsanız internet üzerinde bulunan anahtar kelime araçları sayesinde çok fazla fikir elde edebilirsiniz. Bu araçlar sayesinde bir çok fikri bulabileceğiniz gibi popüler pazar araştırmalarıni analiz edebilir ve yeni pazarlar keşfederek bunlar hakkında bir çok yeni fikir sahibi olabilirsiniz.

Anahtar kelimeler hakkında yeni fikirler edinmek için anahtar kelime araçlarını kullanırken bilinmesi gereken ilk şey, anahtar kelime araçlarının belirli algoritmaları kullanarak bir bilgisayar tarafından üretilen sonuçları bize sunacağıdır. Anahtar kelime araçları sadece belirli kelimeler için veri tabanında bulunan verileri kullanarak yaptığı istatistikler sonucunda karşımıza çıkan sonuçlar bize her zaman doğru sonucu vermezler. Sonuçta anahtar kelime araçları fikir edinmek istediğiniz işiniz için doğru olarak yani işinizin hangi alanda olduğunu yada nasıl bir ürün için araştırma yaptığınız bilemeyeceğinden ve işinizin gereksinimlerini anlayamayacağından tam olarak doğru sayılacak yeni anahtar kelimeler üretemeyecektir. Ancak çok büyük ölçüde olan veri tabanı sayesinde yeni anahtar kelimeler oluşturabilmek mümkündür.

Anahtar kelime araçlarını kullanarak hazırladığınız anahtar kelimeler sizi bulunduğunuz noktadan çok fazla ileri götürebileceği gibi aksi bir şekilde geriye de götürebilecektir. Anahatr kelime araçları ile üzerine çalıştığınız anahtar kelimeler dışında çok fazla anahtar kelime ile karşılacaksınız. Bu da size yeni fikirler ve yeni yollar olarak görülecektir. Ancak akıldan çıkarılmaması gereken bir nokta vardır ki o da, hedeflediğiniz ve üzerine çalıştığınız anahtar kelimenin dışına çıkmak hedeflediğiniz kitlenin büyümesi anlamına gelecektir. Böyle bir durumda ise hedef kitlenize tam olarak odaklanmanız oldukça zorlaşacaktır. Hedeflediğiniz kitle için seçtiğiniz anahtar kelimelerin sahibi olduğunuz ürünü tam olarak açıkladığından emin olun. Bu durumda hedeflediğiniz yerden sapma riskini minimuma indirmiş olacaksınız.

Anahtar kelime seçimi yaparken yapılması gereken ilk şey bir yol belirlemektir. Bu yol ise belirleyeceğiniz anahtar kelimeler için geniş bir açıcan başlayarak dar bir açıya doğru ileryen bir yol olmalıdır. Yani bir çok anahtar kelimeden oluşan anahtar kelimelerinizi azaltılarak ve hedeflenen alan daraltılarak odaklı anahtar kelimelere ulaşılmalıdır.

Bir örnek ile açıklamak gerekirse anahtar kelimeler konusudna bir çalışma yaptığınızı varsayalım. Ancak seçtiğiniz anahtar kelime anahtar kelimeler olursa anahtar kelimeler konusunun içinde barındırdığı bir çok alanda işin içine gireceğinden hedef kitlenize ulaşmanız oldukça zor olacaktır. Fakat siz anahtar kelimeler konusunda anahtar kelime seçimini ele almak ve bu alanda hedefinize ulaşmak istiyorsanız seçeceğiniz anahtar kelime seçimi olması istediğiniz kitleye ulaşmanızı kolaylaştıracaktır.

İster web siteniz için olsun isterseniz de sahip olduğunuz ürün için anahtar kelime seçimi yapmak istiyorsanız önceliğinizin yaptığınız her şeyi insanlar için yaptığınızı unutmamak olduğunu aklınızdan çıkarmayın. Seçeceğiniz anahtar kelimeler için yeni fikirler edinmek istiyorsanız da anahtar kelime araçlarını kullanabilirsiniz. Ancak bahsettiğimiz gibi anahtar kelime araçlarını kullanırken dikkat etmeniz gereken noktaları gözden kaçırmamalısınız.

Yorum Gönder

Yorumunuzu esirgemediğiniz için teşekkür ederim. Lütfen spam ve konu ile alakası olmayan yorumlardan kaçının. Yorumlar kontrol edilerek yayınlanmaktadır.

 
Top