0
İnternet dünyasının reklam verenler için markaların başta olmak üzere herkesin ilk olarak tercih ettiği bir platform olduğunu söylemek hata olmaz. Günlük hayatta görülen reklamcılık modelleri ile internet üzerindeki reklamcılık birbirinden çok farklı kavramlardır. Normal hayatta yeni bir mağaza açılışını insanlara tanıtmak için yollarda broşürler dağıtan insanlar kişilerin olduğunu fark edebiliriz. İnternet dünyasında ki reklamlar bu bahsettiğimiz gibi günlük hayatımızda ki reklamlara benziyor gibi olsa da aslında birbirinden tamemen farklıdırlar. Ancak en önemli ortak noktaları bu reklam kampanyalarının insanlar için yapılıyor olmasıdır. Bunu söylemekteki amaç bazı durumlar yapılan en kritik hatanın önüne geçmektir.

Web sitenizin yada sahip olduğunuz bir ürünün reklam kampanyası için reklamlarınızı bir başka internet sitesinde yapıyor olabilirssiniz. Ancak unutulmaması gereken ilk şey tüm bu reklam kampanyalarını izleyenler ya da görenler bilgisayarlar değildir. Tüm reklam kampanyalarınızı insanlar görecektir. Bu nedenle reklamlarınızı insanlar için yaptığınızı hiç bir zaman aklınızdan çıkarmamalısınız.

Bir reklam sitesinden reklam kampanyası oluştururken herhangi bir reklam için hazırladığınız anahtar kelimeleri doğru ve yerinde kullanınız. Bir reklam biriminin etkisini yüksek tutmak için gereksiz ve reklam içeriği ile tutarsız anahtar kelimeler kullanmak fayda sağlamak yerine sizi daha çok zarara sokacaktır.

Sahip olduğunuz bir ürün için oluşturduğunuz reklam kampanyaları oldukça iyi hazırlanmış ve neredeyse mükemmel bir reklam kampanyası olursa olsun ürünün tanıtıldığı web sitesinin durumuda reklam kampanyanızdan beklediğiniz sonucu almanızı engelleyebilir. Ürün tanıtım sayfanız için seo çalışmaları yapmanız ve optimize etmeniz gerekmektedir.

Sahip olduğunuz ürün için ideal bir reklam kampanyası hazırladınız ve ürün tanıtımını yaptığınız web sitesini de optimize ettiğinizi düşünürsek; bu size beklediğiniz geri dönüşümü tam olarak yine sağlamayabilecektir. Bunun nedeni ise; ürün tanıtımını yaptığınız web sitenizin sunumunda yani içeriğinde ziyaret eden kişilerin güven duygusunu hissetmemesidir. Siz dahil neredeyse hiç kimsenin güvenmediği bir mağazaya girmesi beklenemez. Bu nedenle ürününüzü tanıttığınız web sitesi sizin mağazanız olacağından güven vermeyen sunum ve içeriğe sahip bir web sitesi ziyaretçilerin hemen çıkmak isteyecekleri bir site olacaktır. Böyle bir durumda ise reklam kampanyanızdan beklediğiniz geri dönüşleri alamayacaksınızdır.

Reklamcılık konusunda ister internette olsun isterse gündelik hayatta güven konusu oldukça önemlidir. Gündelik hayatta ve internet üzerind eyapılan reklamlarda güven duygusunu elde etmek için çok farklı yollar kullanılsada, ürününüzü tanıttığınız web sitesini ziyaret edenlerin sayısını ve reklam kampanyalarınıza yapılan tıklamaları birer oran ve sayı olarak görmek kaçınılması gereken bir noktadır. Tüm bu oran ve sayıların aslında birer insan olduğunu unutmamak en temel noktadır.

Yorum Gönder

Yorumunuzu esirgemediğiniz için teşekkür ederim. Lütfen spam ve konu ile alakası olmayan yorumlardan kaçının. Yorumlar kontrol edilerek yayınlanmaktadır.

 
Top