0
Bir çok web site sahibinin kullandığı anahtar kelime bulma araçlarının yardımı ile bulunan anahtar kelimeleri araçların sunduğu şekliyle kullanmak, web sitesinin arama motorlarında üst sıralarda çıkmasına yeterli olur mu gibi sorular bir çok web site sahibinin aklında olan sorulardır.

Web sitesi daha zengin bir hale dönüştürecek olan içerikler için kullanılacak anahtar kelimeleri belirledikten sonra seçtilen bu anahtar kelimeleri içeriklerin meta açıklamalarına eklemek gerekmektedir. Meta etiketlerinde kullanılan anahtar kelimeler site içeriği içerisinde en az bir kere geçmesi seo çalışması açısından önemlidir.

Google günümüzde bu kadar güçlü ve farklı bir arama motoru olmasının nedeni olarak bir web sitesinin içeriklerini analiz etmesi diyebiliriz. Eskiden arama motorları arama sorgularında sıralamayı belirlerken içerik için kullanılan anahtar kelimeleri göz önüne alarak işlem yaparlardı. Fakat ilerleyen zaman içinde içerikle alakalı olmayan anahtar kelimelerin oldukça büyük bir sorun ortaya çıakrdıkları farkedildi. Google gibi büyük arama motorları ise bu sorunu farklı algoritmalar kullanarak çözüme ulaştırmayı başardılar. Kullanılan bu çözüm ise seçilen anahtar kelime ile içeriğin birbiriyle olan tutarlılığını analiz etmek oldu.

Google gibi büyük arama motorları anahtar kelimeler ile ilgili açıklamalarında: anahtar kelimelere bakmıyoruz diyorlar. Fakat burada ki açıklamanın anahtar kelimelerin hiç bir öneminin olmadığı anlamı yoktur. Yani burada anlaşılması gereken arama motorları ara sorgularında çıkacak sonuçları belirlerken sadece anahtar kelimelere uygun bir sıralama yapmadığıdır.

Arama sonuçlarında çıkan sonuçlar bir web sitesinin ya da web sitesine ait bir içeriğin kalitesi, içerik için kullanılan anahtar kelimelerin içerik ile tutarlılığı gibi bir çok parametre önem kazanmaktadır. Bu da demek oluyor ki sadece popüler anahtar kelimeleri seçerek sitenin arama sorgularında üst sıralarda gösterilmesini sağlamak zordur.

Bir web sitesinin meta açıklmasında kullanılan anahtar kelime ve içerik için seçilen anahtar kelimeler ile içeriğin tutarlılığı öenmlidir. Web sitesi için hazırlanan içerik için kullanılan anahtar kelimeler ve meta açıklamaları içeriğin içinde bulunan bilgiler ile ne kadar fazla uyum sağlıyorsa, hazırlanan içerik o kadar iyi bir şekilde optimize edilmiş bir içerik olacaktır. Bu durum içeriğiniz ile anahtar kelimelerinizin ve meta açıklamalarınızın tutarlı olduğunu ve arama motorları için tutarlılık optimizasyonu tam oalrak yapılmış olduğunu göstermektedir.

Fakat bu tutarlılık optimizasyonu sadece meta açıklamaları ve içerik tutarlılığından oluşan bir optimizasyon değildir. Site içeriğinde kullanılan başlıklar, resimler, link başlıkları ve kalın oalrak yazılmış yazılardaki title etiketleri içeriğin kalitesini ve anahtar kelime tutarlılığı optimizasyonun daha yüksek olmasına yardımcı olacaktır. Tüm bu paremetreler göz önüne alındığında kullanılan meta anahtar kelimeleri web sitesinin arama sorgularında daha yukarılarda gösterilmesine yardımcı olacaktır.

Sonuç olarak meta anahtar kelimelerinin arama sonuçlarına doğrudan etki etmesi beklenemez. Ancak web sitesinin ve web sitesi içeriğinin genel olarak optimizasyonu konusunda etkili olduğunu göz ardı etmemek gerekir fakat arama sorgularına dolaylı yoldan da olsa etki ederler.

Yorum Gönder

Yorumunuzu esirgemediğiniz için teşekkür ederim. Lütfen spam ve konu ile alakası olmayan yorumlardan kaçının. Yorumlar kontrol edilerek yayınlanmaktadır.

 
Top